Familjeträff coming up!

Efter några nätter på egen hand, och med det ganska lite sömn så var det fullkomligt underbart att få sova! Öronpropparna i och sen bara flyta iväg. Ohoj!
Sigge och Mattias ligger och vilar, så då passar jag på att inta kaffebryggaren och laptopen.

På dagens schema står det lunchdejt med Alva & Maja med föräldrar. Det brukar vara en mycket trevlig företeelse med moselimos av majskrok, bankelibank och höga glädjetjut!

Vi tittade på "Solsidan" igår. Det är fullkomligt fenomenalt! När mammorna sitter i parken och ska mata sina småttingar med hemlagade ekologiska puréer. Och stackars icke-perfekta mamman som har burkmat, BURKMAT!!! Att någon vill ge sitt barn burkmat!?!
Den fångar precis känslan man har som mamma. När man sitter där med sin burk medan mamman mitt över langar upp hemkokta puréer. Hon tror att det inte syns, men hennes blick talar om precis vad hon tycker om icke-hemlagad mat. (Det är mycket prestige i mamma-sverige. Höga mål att nå upp till.) Men vad bryr jag mig om det? Inte ett ruttet bananskal!

Sigge-spågumma läser moster Emmas händer. Tjohej!



Kommentarer
Postat av: Jossa

På tal om prettoföräldrar hoppas jag du har hittat den underbara parodibloggen soderfamiljen.blogspot.com!

2010-02-06 @ 15:35:28
URL: http://juicey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0