Det är härligt att baka när det är kallt ute.

I förmiddags sov mina pojkar så sött efter en gråtfylld natt. Sigge har varit förkyld, haft feber och snuva. Så sömnen har varit knepig och alldeles för kort. Så då passade jag på att sno ihop Carolines supergoda och smidiga hälsobröd!

175 grader ca 1 timma

1/2 dl vetekli
1 liter grahamsmjöl
1 1/4 dl linfrö
1 1/4 dl solrosfrö
(2 msk hackad madel)
2 1/2 tsk bikarbonat
ca 1 tsk salt
2 1/2 dl russin
9 dl filmjölk
3/4 dl sirap

Smörj två brödformar. Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Rör i russin, fil och sirap. Rör om väl. Häll i formarna, grädda längst ner i ca 1 timma.



Nu är Sigge vaken igen, sov gott i 1,5 timma, sen ledsen och vill I C K E sova.. Så då gosar vi i soffan alla tre och tittar på let´s dance. Busungen dansar på våra magar. Hopp hopp hopp... Ha det så fint!

Kommentarer
Postat av: STORAsyster yster

Lille gubben grus..men det är skönt att höra att han hopp, hopp och hoppar vidare.

Husliga du, ser sååå gott ut...jag önskar jättehårt att du sparar en liten skiva så jag kan knapra i mig den nästa söndag. Jag tänkte för ett tag sen att: Nu ska jag baka bröd presis som Sara...jag var riktig taggad å hittade fina brödformar på loppis. Men hur jag än vänder och vrider på dessa brödformar så blir det inget annat än hemköps honungsbröd alt lingongrova. Så nästa helg får du ett hjärntvätt uppdrag: spela in när du berättar om ingredienserna och gömma en brödskiva under min kudde. På så sätt kommer jag få in detta brödbak genom..doft och audio..inlärd betingning på hög nivå!! skratt sen slutar jag som kurator och börjar arbeta på östras bröd...



Puss och ha en kanonerlördag!

2010-01-09 @ 12:15:31
Postat av: knåd a.k.a. sara

Tack för alla dina fina kommentarer, det är alltid så roligt när du har skrivit!



Lätt att det blir hälsobröd, och bandet är redan fixat ;)



Jag tänker alltid likadant, nu ska jag laga rolig barnmat till Sigge, precis som anna.. men nähä! Det blir dom gamla vanliga recepten..

Love u!!

2010-01-10 @ 12:24:30
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Therese

Va jobbigt att lillkillen varit sjuk. Hoppas han mår bättre nu.

Ja, jag får nog kanske börja sikta in mej på tjejkläderna istället. Rött är ju snyggt på en grabb också... Kanske ska hoppa rosa o hello kitty dock. Hihi.

Kram

2010-01-11 @ 08:51:00
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej sötSara!

vad gott brödet såg ut, synd att vi bara har kanske hälften av ingredienserna hemma annars hade det kanske luktat nybakt här snart.

Fint att Sigge danstränar till Let's dace! :) Vad är hans starkaste sida, quickstep eller rumba?

Själv var jag på salsakurs igår, det var kul! Kan lära honom sen. Haha

Ha det fint, hoppas vi ses snart! Kraam

2010-01-24 @ 11:20:29
Postat av: sara

Anonym, ditt namn vore skoj! vem är det? Kramelikram!

2010-01-24 @ 16:45:22
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0