En dag i djurparken

Igår packade vi ner farmors bullar och brummade iväg till Borås djurpark. Det var varmt och hur gött som helst. Vi gick backe upp och backe ner och tittade på alla djur. Men roligast av allt var ändå lekplatsen tyckte skrutten. Idag var Anna och Oskar här och lunchdejtade oss. Superroligt!

Det drar ihop sig till kryssning, på lördag är det skepp o´hoj! Då drar tjeligan till Åland. Tjoho!

smultron

Vi var i Reftele-skogarna. plockade blåbär, små fjuttiga kantareller och trädde smultron på ett strå. Träffade Madicken, en rödhårig katt.
Sen är det ju det här med korven. Sigge fick leksaksmat förra veckan, och korven är med överallt. I sängen, på skötbordet. Han hade till och med lagt den i tvättsäcken. Så ut ur tvättmaskinen ramlade en alldeles ren korv.

I eftermiddag blir det bondgård med faster Ida för hela slanten i Bråared.

Puss!

Att göra i Jönnet.

Om man har lite större barn som är intresserdae av diverse flygfän. Typ fåglar. Då är fågelutställningen i stadsparken superbra! Gratis och fullt med "pippisar" överallt!

Discobrallan is back!

Sigge är hemma igen. Och fastän ett dygn går så fort och är så kort hinnar man längta så mycket. Men bättre bortavistelse kan han inte ha. Fri tillgång till hallonbuskar, en hund och två Sigge-lovers som passar upp vår lille prins.
Vår kväll var precis vad vi behövde. Middag på Bryggeriet, Shrek-3D och tidigt i säng.. Aah!
Puss på er!

Man glömmer så lätt...

Ikväll och resten av dygnet är vår guldklimp hos farmor och farfar. Dagarna springer på och någon stanns på vägen glömmer man lätt att vi faktiskt är annat än mamma och pappa.

Så ikväll är det bara vi. Vi måste rå om varann.

Bytt är bytt!

Åsa

Allra helst är vi vid Åsasjön. Så mycket tid vid datorn blir det såklart inte. Men igår var vi på Liseberg! Kaninresan, ponnyexpressen, trummeliten och farfarsbilarna föll herrn i smaken. Något som inte var så dumt för oss vuxna var att Timo repade inför "allsång med Lotta".

Visst är det bra för förbränningen att det är varmt? Jag skulle mer än gärna svettas av några kilon. Så bring on the heat! Kram!

yummy yummy!

Internationella mat-marknaden bjöd på många godsaker. Dessutom är det ett härligt inslag i ett annars ganska tom sommarstad. Det tar sig Jönköping!

Idag (typ varmaste dagen i mannaminne) valde vi att byta rum med lillfisen. Så Sigge blev barnvaktad och fick bada i pool hela dagen. Vi blev ap-nöjda med rum-bytet och slängde oss i vättern när det var klart. Det var 13 grader!

Ha en fin kväll! Puss!

kaffe&kackel

Vid Landsjön utanför kaxholmen ligger ett gulligt ställe. Där finns ett kafé med hönor. Vi gillar´t!
Annars är vi mest uppe i en tand-kläng-sova illa-fas-inte äta-fas. Men som alla andra gånger, det ger sig. Vi gnuggar bara lite mer i grus-ögonen och hinkar på koffeinet.

I morse hade vi frukostbesök av Anna&Macke. Mysigt!

Friends

Sanna & Tina kom på besök. Vi åkte till Gränna, tog en sväng till piren för middag och sen Vätterstranden. Lovely!

En stekig fest!

Vi har varit otroligt stekiga på Carins 25års-fest! Hon bjöd oss till sin stuga. Körde arslet av oss i båten. Tog oss med till en öde strand. Halade fram skumpa och snittar. Dukade fram en galet god grill-buffé och skämde bort oss så hälften vore nog!
Är det såhär det är att vara en stekare? Då signar jag upp mig direkt!

Svamp

Sigge fick en svamplampa i present av Ebbe med familj. Den är så gräsligt snygg, perfekt kombo. Sigge gillar den, vi vuxna är kära i den!

Idag kommer Annapanna och Alva ner till stan. Och då måste vi passa på att ses innan dom sticker igen.