Macklad!

Är det någon som har sett avsnittet i vänner där Monica får jobb som kock på ett nystartat företag? Men inte vilket företag som helst, utan Macklad tillverkare. Macklad, helt syntetisk choklad.

För dom som har sett det avsnittet, för er vill jag berätta om den svenska motsvarigheten.. BUDGET-OST!

Jag var och handlade och tänkte snåla med slantarna (vilket vi inte brukar göra på just maten annars, jag vill gärna ha bra varor) men men, nu som mammaledig snålar vi med föräldrapenningen och dum som jag var tänkte jag att billig ost kan väl inte vara så mycket annorlunda?

Så vi satte oss med vår soppa, och jag som gillar ost brukar ha lite grann i så det smälter i soppan, mumma! Tills jag började tugga.. och tugga..och tugga.. DEN GÅR JU INTE ATT SVÄLJA! Den smälta osten bildar nån slags gummiliknande boll som studsar runt i munnen. Efter många tugg åker den tillslut ner. Smält budget-ost = inte gott.

Så skulle jag ta en rostad smörgås med ost (budget) och marmelad. Knak-knak.. Den gnisslar och knakar och smular sig, Macklad!!

Så är jag ju för snål för att slänga den, så hör ni nått som knakar när ni går på öster, tveka inte, kom in och hjälp mig äta upp skiten!! Haha.

Ha en härlig fredag, det ska jag ha. Lillemannen i säng, en låda clementiner, Mattias på konsert. Det blir jag och Carrie ikväll, och sämre än så kan man defenitivt ha det. Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: Mona

Haha! Bevara oss från macklad och budget-ost, alltså ;) Du får testa den i mat istället, pizzabullar, kanske? Tittade oxå på carrie ikväll btw... Hoppas du får en bra helg! :)

2009-11-28 @ 00:59:25
Postat av: sara

Ja varför inte en macklad-pizza? skulle nog vara nått =) Ha en fin helg du med! Kram!

2009-11-28 @ 09:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0