poo poo.

Smet undan en stund för att uppdatera mitt bland köttbullar och hemgjord ischoklad. Sigges farmor har kokat kalkonhals till buljongen i morrn ?! Jag råkade glutta under locket.. och ja, den såg mycket äcklig ut!

Sigge ligger och sover, helt slut efter firande och flängande. Han passade på att göra lite poo poo i bilen mellan Reftele och Jönköping. Så vad gör man? Jo man stannar i Åker och wipar (wipar=föräldraspråk, använder babywipes) baken i bilen. Inte det lättaste, men ack det roligaste! Önskar bara att vi hade filmat..

I Reftele var firandet ovanligt stillsamt, ja kanske inte med era mått mätt. Men enligt Reftelemått mätt så var den väldigt lugn. Anna trodde till och med att det fattades någon.

Många fina klappar har det blivit, och underbart god mat. Men bäst av allt är det att få vara med sina nära och kära. Sitta och diskutera vad vi ska göra för miljön, bli stolt av att höra sin pappas glöd, hans vilja att gå ut på barrikaderna igen. Att få träffa mattias syster och sambo. Få titta på årets upplaga av korven i granen. I år med dragsko, det ni!

Få sitta till vänster av min syster och hon till höger om mig. Få bli tvingad att smaka på hennes creme fraiche-röror och kanske en aning annorlunda kombinationer. Men Anna din grönkål var verkligen underbar. Dela en julmust. Det är julen för mig.

Tack alla älskade för en underbar julafton och juldag. /julgodismonstermamman

Kommentarer
Postat av: STORAsyster yster

Ja, du syster vad hade julen varit om jag inte hade dig till vänster om mig...tom som graven! Julaftons stora överraskning var inte mina klappar eller prinskorven med dragsko, utan detta faktum att du (utan att jag behövde ta till någon tvångslagstiftning) testade min grönkål..och du gillade den!! Så nu vill det till att du talade sanning för nu kommer du få mööla min grönkål varje år...

Tack för inbjudan till 25 års partajjjet, I`LL BE THERE!

Puss och hoppas halsen var god..gobble,gobble..

2009-12-26 @ 11:27:35
Postat av: sara

Jag loooovar! den var supergod! hahaha..halsen var delikat! Love u!

2009-12-26 @ 18:22:38
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: anna

kalkonhals... s låter inte gott någonstans.. ;-)

haha hur vågar sigge göra nummer 2 i bilen... det hade jag aldrig vågat.

Kom tomten till dig??? jag hade varit sååå snäll tydligen.. blev så bortskämd. Och då ska vi inte tala om pyret. Fika snart!?? kramar

2009-12-26 @ 20:06:23
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0