Idag är det Oskars födelsedag, hurra hurra hurra!

Denna söndagmorgon föddes lille Oskar, min vän Anna och Peters lille son. Sigge är glad (eller det är han väl inte, för han vet nog inte vad som har hänt, men ändå!) för att det blev en pojk! Annars är det mest flickor i gänget.
Vi hälsar dig välkommen till världen Oskar!

Helgen har varit fin. Busungen har fått sin andra dos vaccin. Lite rim är väll alltid trevligt..

I fredags hade vi fikaträff med Alva och hennes föräldrar. Och idag har vi varit på en hemlig spaning på ett hus som är till salu. Mer säger vi inte än.. Vi ska på visning inom kort!

Snart är det måndag och det betyder öppnis!

Igår kväll trixade jag ihop en lasagne som vi blev mycket nöjda med. Här kommer receptet.

SARAS SPENATLASAGNE

1kg fryst bladspenat
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
2-3 msk grön pesto
1 pkt fetaost i bit
2 tsk sambal oelek
1 brk krossade tomater
mycket svartpeppar
salladskrydda
riven ost
2pkt färska lasagneplattor

Först fräste jag lök och vitlök i smör. Tinade spenaten nästan helt. Men det gör inget om den inte är helt tinad. Där efter fräste jag med den.
Blanda krossade tomater sambal, pesto och peppar. Smula i fetaosten och smaka av med salladskryddan. Salta efter smak.

Börja med ett lager sås i botten av en gratängform. Varva sen med lasagneplattor. Det gick inte åt riktigt två pkt. Avsluta med ett lager sås och lite riven ost. Grädda i 200 grader i mitten av ugnen i ca 15 min. Låt stå till sig lite efteråt.

Smarrigt värre för skrala januarikassor!

Trevlig kväll! Kakmonstret och hennes kumpaner..



Kommentarer
Postat av: Sanna

Den där lasagnen låter riktigt smarrig, tror jag har ätit den hos dig för längesen =) Vad spännande med husvisning! Måste underrätta mig när ni varit & kikat :) Kramar!

2010-01-24 @ 18:52:19
Postat av: sara

Ja det är nästan den lasagnen.. fast ganska olik ändå.. ; )



Jajjjamen, visst blir du underrättad my love! kraam!

2010-01-25 @ 09:44:18
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Carin

Det låter mycket gott med spenatlasagne! Måste provas någon dag... Va kul att ni kollar på hus, hoppas det går bra! Ha det finemang babe! Kramelikram

2010-01-25 @ 11:31:45
Postat av: Ida

Hej!

Vad snygg du är! :)

Blev peppad på att göra lassagne! Lät mycket gott!

Spännande med hemlig husspaning! Hoppas i Stockholm! :P Fast det tror jag inte riktigt.

Kramkram

2010-01-29 @ 17:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0