-God dag Herr Magsjuka, sa stålmage-mamman med bister min...

Ja inte är det kul. Mattias blev dålig igår natt..uhh.. och efter det har Sigges mage inte varit bra. Men det är bara att gilla läget och tacka sin lyckliga stjärna att jag har fötts med en stålmage. Och för att hotta upp det hela lite så bestämde sig Sigges käkar för att slänga fram (om det vore så väl..) 2 nya tänder.. gnäll.

Jag brukar känna mig lite smålustig och knepig i kistan när resten av familjen har haft magsjuka. Men peppar peppar, så lyckas jag slippa bli dålig. Och nu hade det inte varit lätt om både jag och Mattias hade varit sjuka.

Det är så vansinnigt tråkigt att bara sitta inne och uggla.. dagarna blir så sega. Sigge blir rastlös (och jag med för den delen). Vad hittar man på? Känner ju inte direkt för att baka när det är basilusker i lägenheten.. det kanske är konstigt men jag har svårt för att laga mat och baka när någon har magsjuka. Det känns som om det blir besudlat på något vis...
Och inte blir det bättre av att barnkanalen har kapitulerat i huset!?

På lördag har Linda 25-årsfest, mycket kul!!

Förresten, har ni sett icas nya reklam, där som efterliknar gina-reklamen? Såå klockren! Hohoho.. särskillt när hon rullar bakom wok-grönsakerna! hehehe..

Nehepp.. nu ska jag återgå till att göra ingenting. Tjillevipp!

Nyfödd liten Sigge-bebis!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tur att du är pigg iallafall, men det var rätt tillfälle att bli sjuka i detta ruskvädret.. Man går inte ut om man inte måste.. hahha tänkte på dig när jag såg icareklamen innan, vet ju att du var sååå förtjust i äkta ginareklamen, NOT! Puss & kram

2010-01-27 @ 16:21:51
Postat av: sara

Ja fy vilket ruskväder! Hahaha.. ja det var så kul med ica-reklamen! hoho.. Ha det så mysigt i byn och hälsa Elli!

2010-01-27 @ 18:20:18
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Therese

Fy va jobbigt med magsjuka. Hoppas verkligen att du klarar dej ifrån det och att dina grabbar blir bättre snart.



Tack snälla du för dina tips på min blogg. Man känner sig så hjälplös när lillen har ont och man inte vet vad man ska göra. Nu har jag börjat med minifom iaf och jag hoppas få se resultat snabbt. Ska till bvc imorgon, hoppas hon också har lite tips.

Vore roligt att träffas när ni piggnat till. Alltid skönt att prata med mammor som vart med om samma saker som en själv.



Kram kram

2010-01-27 @ 19:59:44
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: Annapanna P

Hej hjärtat!

Vill först säga att det är underbart kul att läsa din blogg! Du är fantastiskt duktig på att skriva på ett målande sätt!



Sen var det det där med reklam.. håller med om matbutikens:s reklam.. Så kul... Men jag har nyligen sätt en reklam som är strået vassare... En stor hamburgerjätte har signat vår favvo-svenska-hemmafru som röst till deras nya reklam.. Den är helt underbar!! Leta efter den!

Hoppas att vi kan ses snart!!

Kramkalas!!

2010-01-29 @ 12:58:41
Postat av: sara

Tack Anna vad gullig du är! Ska genast leta upp reklamen!! Hohoho.. Kram!!

2010-01-29 @ 17:53:02
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0