Kaffe

Kaffe är det bästa jag vet! Hela proceduren gör mig glad. Skopa upp i filtret, höra hur bryggaren puttrar. Se hur fint det ryker i koppen (kollar man i motljus är det otroligt vackert!) och första smutten! Underbart!

När Sigge vilar på förmiddagen laddar jag alltid igång bryggaren. Sen är det hopp in i duschen och när man har hunnit ut är kaffet färdigt!

Igår träffade vi Tina, Kicki och Kickis dotter Nova. Det var så trevligt så! Egentligen skulle vi iväg och kika på den nya lillkillen Oskar, men jag hade så ont i halsen igår, så vi tog det säkra före det osäkra och sköt på besöket.
Idag kommer Mona och Jenny hit =)
Snacka om att man får sommarkänslor när det är såhär vackert väder! Jag längtar efter att snöra på mig conversen och dra till parken och gunga med Sigge. Gå sent genom stan. Det är nått visst med sommarljuset. Kunna trippa fram i klackar. Och cykla!
Att få ha skruttungen där bak och den fina cykelkorgen fram. Vad jag längtar!


Kommentarer
Postat av: Ulrika och Theo

Hej Sara!

Gud vilken fin kaffekoppsbild du har tagit!

Vi ska upp till Jönköping nästa helg och träffa några vänner och om vi går ut på stan en runda kanske vi kan springa på varnadra och säga hej! Bor ni inne i stan?



Ha det jätte bra!

Kram Ulrika

2010-02-11 @ 13:03:44
Postat av: Linda

Ja, vilka vårkänslor man fick idag! Längat som 17 efter sommaren!

2010-02-11 @ 22:55:24
URL: http://paivys.blogg.se/
Postat av: pinch

vilken söt kaffekopp! :>:>

2010-02-24 @ 21:27:34
URL: http://www.pinch.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0