söndag=kalas!

Helgen har gått fort, som alltid.. I fredags var ju jag och Mattias ute själva för "första" gången! Och det gick hur bra som helst.. Lille trollungen hade sovit så gott. Bara bett om nappen några gånger. Så det blir fler gånger vi anlitar kära farmor =) (och vi hade såklart det jättehärligt ute)

Igår hade pysslade vi runt här hemma och var ute på långrunda. Fixade julstämning med nejlikor och apelsiner.. (fast mattias, din blev faktiskt inte så julig..)

Idag har Mattias haft födelsedagskalas med sina favoritkakor, kanelrutor. Världens mest onyttiga kakor! Men såklart godast..

KANELRUTOR: 225 grader 15 min, mitten av ugnen.

2ägg
3 1/2 dl socker
8dl vetemjöl
4tsk vaniljsocker
4tsk bakpulver
3dl mjölk
100g smör (smält)

Vispa ägg och socker poröst. Blandas med de övriga ingredienserna. Hälls i en smörad och bröad långpanna.

TOPPING:
300g smör (myyycket smör i denna kaka!)
4 1/2 dl havregryn
3dl socker
6tsk kanel

Smält smöret, blanda i resten av ingredienserna i kastrullen. Häll på den ogräddade smeten.
Servera som efterrätt med vaniljvisp eller vaniljglass. Eller precis som dom är till kaffet! Mmm...Syndigt gott!





Nu sover lillplutten och det vankas kvällsmat. Ha en härlig kväll!

Kommentarer
Postat av: STORAsyster yster

Ååååhhh vad jag har längtat efter att få igång internet efter flytten och det första jag gör är att titta in till er!

JÄTTEGRATTIS till pappan i efterskott (hans födelsedag försvann i kräksjukan och akutenbesök). Du är ju en riktig bullmamma du..men det visste jag ju att du skulle bli. Själv kan man nog kalla mig "creme fraish mamma"! Sigge har ju gått å fått en riktig kalufs nu ju..allt är ju relativt men håret växer ju iaf. Undra varför det kommer sig att vi har fått två flintisar?! Vi får klura ut ngn rolig teori kring detta. Å vet du..ebbes hår i nacken växer som R´s.



Nospuss till er idag!

2009-12-07 @ 12:21:44
Postat av: sara&sigge

hahaha!! creme-fraiche-mamma! jag kan bara tänka på när pappa uttalar det kräm-fräs! fniss fniss.. Fast bullar gör jag bara på helgerna nu mer, har sötsaksförbud på veckorna =) Kalufs? joo lite har det nog växt.. men det är ju så att en frilla som R kan man ju inte få till över en natt! inte muschen heller för den delen.. hohohoo.. Många kramar!!

2009-12-07 @ 15:46:38
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh...va skönt att det gick bra när ni var ute för er själva. Man behöver komam ut ibland o bara va ett par utan barn.



Ses imorgon! :)

2009-12-07 @ 19:49:02
URL: http://mirasmamma.blogg.se/
Postat av: sara

Therese: ja visst behöver man! Det ska bli så skoj o ses snart =) Kram kram!

2009-12-08 @ 09:46:15
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad mysigt det ser ut att baka & greja med hela lilla familjen =) Kul att det funkade bra för lilleman att sova hos farmor! Många kramar

2009-12-08 @ 17:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0